expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 23 januari 2013

Dagens Bild "Barfotatankar"

DAGENS BILD
"Barfotatankar"
*
...är ännu en bild från min promenad
 vid stranden härom dagen.
*
Min blick föll på träet på marken
och jag böjde mig ner.
*
Genast började jag tänka på bara fötter 
mot det varma träunderlaget, 
på väg ner mot stranden för att bada och njuta.
*
Och om att sätta sig ner där, ta upp stenen 
och vilsamt låta fingrarna vidröra den släta ytan.
*
Känna strandgräs som kittlar under fötterna 
och som hör så mycket till en sandstrandsupplevelse!
*
Jag fortsatte tänka...satt någon här och filosoferade 
och tankfullt lade ner stenen 
för att kanske återvända lite senare...?
*
Eller frestades personen att slänga den släta sköna stenen
 i vattnet bara för att höra det härliga plumset utav den, 
men gjorde det aldrig?
*
Vad rörde sig i personens sinne?
*
Eller väntar platsen måhända på dig 
för lite vila och eftertänksamhet?
*
Just nu är den inbäddad i snö
 tills vår, sommar och värme återkommer
och bara fötter trampar där igen.
*
I eftertänksamhetens tecken...


2 kommentarer:

  1. Så fint skrivet! Och en vacker bild.

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen TACK Anna-Karin!
      Vad dina ord gör mig glad!
      Kram!

      Radera

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html