expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

lördag 12 januari 2013

Dagens Bild "Långlivad knapp"

  DAGENS BILD
"Långlivad knapp"

Dagens bild 
är på en fantastisk liten blomma 
"Husarknapp", 
relativt oansenlig i sig själv 
men som får uppmärksamhet 
pga sin lysande solgula färg 
och med blommor 
som fullständigt översållar hela plantan. 

Detta är en sommarblomma 
jag köpte i april månad  i en handelsträdgård. 

Oavbrutet 
blommade den med lysande gula små knappar 
(som namnet antyder) ända fram till strax innan jul!!! 
9 månader i ett enda sträck utan att ge upp! 

Jag har aldrig haft någon liknande sommarblomma!
Jag kan varmt rekommendera er att införskaffa denna. 
Vilken lyskraft och glädje den bjöd på under lång tid!

Njut av dagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html