expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 28 januari 2013

Dagens Bild "Ett stort smile!"

DAGENS BILD
"Ett stort smile!"

Denna är en utav mina favoritbilder! 
En vårdag sticker jag ner mitt makroobjektiv
 i en dunge med vitsippor. 
Och gissa om jag blir överraskad?
 
Jag får ett stort smile tillbaka 
av en liten vitsippeknopp. 
Jag blir alldeles varm inombords 
 och ett stort leende kommer i mitt ansikte också.
 
Det var som ett litet periskop 
som dök upp ur marken 
och glatt log åt mig! 
 
Jag visste inte att små vitsippeknoppar 
har så stora smile, men jag förstår dem! 
Vem blir inte jätteglad när man 
efter en lång vinter äntligen kan sticka ut näsan
 i luften och känna värme och solsken. 
 
Det är vi många som längtar efter nu...
och om en inte allt för lång tid så är vi där, 
och med lika stora smile som lilla vitsippan här. 
 
Det finns en hel liten värld där ute 
som inte vill något annat än 
att uppmuntra och glädja dig! 
Visst är det härligt att tänka på?!
 

Njut av det lilla och vackra i din omgivning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html