expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 31 januari 2013

Dagens Bild " Frö-planer"

DAGENS BILD
"Frö-planer"
 
Nu börjar jag så smått fundera på 
vad jag skall så för sommarblommor i år. 

Vissa sorter är ju bara självklara, 
men jag säger inte vilka ännu, 
för det kommer bilder på dem de närmaste dagarna. 
Men...det blir ingen sommar utan dem 
i min trädgård kan jag säga. 

I somras sådde jag en nykomling, 
som jag inte haft i min trädgård förut, 
nämligen blomman på dagens foto. 
"Jungfrun i det gröna" heter den. 

En fantastisk blomma! 
Den har en fin blå färg 
och med ståndare som reser sig uppåt 
likt händer som plockar frukten från ett träd. 

Runt blomman är det ett skirt bladverk, 
lite liknande dill nästan. 
Jag njöt så av den i somras 
så den får bestämt läggas till listan 
av sommarblommor som jag vill ha i år också. 
(Jag tog frön från den i somras)
 
Det ska bli så roligt den dagen
jag kan börja så, men det är ett tag till.
Tills dess planerar jag och förbereder för det.

Vilka fröplaner går du med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html