expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 22 januari 2013

Dagens Bild "Mellan himmel och jord"

DAGENS BILD
"Mellan himmel och jord"

Någon mer minimalistisk bild får man kanske leta efter 
än denna jag lagt ut idag, 
och någon tycker kanske att en sådan 
inte är så mycket att visa upp. 
Kanhända inte, 
men den gav mig en del tankar.

Fågeln har lyft och är i sitt rätta element. 
Den flyger! 
Men den måste också landa ibland,
 fylla på med mat och bara ligga och vila. 
Det är det många fåglar som gör nere vid havet har jag sett. 
Jorden ger värme, närhet och vila. 
Uppe i skyn är det kallare många gånger 
men där är frihet att flyga över himlen så mycket vingarna bär 
och ha en fantastisk utsikt. 
Inget bråk med andra fåglar om maten som regel. 
Sådana markbundna problem blir pyttesmå däruppe.

Bara fågeln själv och den livgivande luften som omger den
 och för den framåt i sin destination,
existerar i detta nu. 
Detta är den allra naturligaste miljön för fågeln.

Vi människor är jordbundna och så ska det vara. 
Då fungerar det bäst för oss, 
men en och annan gång är det uppfriskande 
att svinga sig högre upp i tanken och få lite distans
 till alla detaljer som kallar på uppmärksamhet på markplan. 
Känna den frihet som finns för en människa 
likväl som för en fågel. 
Vad det innebär är det bara varje enskild människa som vet. 
Och vet du det inte så ta reda på det...

Andas in livsluften och släpp tyngderna för ett tag. 
Kanske upptäcker du att du känner dig 
lätt som fågeln och glad 
bara över att vara du!

Känn på friheten i TANKEN, om så bara fem minuter!
Vem vet vad det kan resultera i?
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html