expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 9 januari 2013

Dagens Bild "Mäktig pelarsal"


DAGENS BILD
"Mäktig pelarsal"

Titel: "I Mästarens pelarsalar"*

 
Det finns vissa stunder när naturen i sig själv 

blir väldigt mäktig, storslagen och överväldigande. 
I jämförelse med den 
kan man känna sig som en liten myra bara. 

En av de gångerna 
var i den majestätiska granskogen på bilden. 
Granarna har vuxit sig höga mot skyn 
under många år, och stammarna är spikraka. 
Jag kände det som att jag var i en katedral. 

Mina tankar gick genast till mästaren av detta skaparverk, 
ungefär som det jag upplever 
när jag kommer in i en gammal mäktig byggnad. 

Då inser jag att jag är i något mycket större än mig själv 
och de vanliga små områden jag lever i som människa. 
Vad känner du när du upplever en storslagen natur?


Hitta något att förundras över idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html