expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 6 januari 2013

Dagens Bild "Vad är nu detta?!"


 DAGENS BILD
"Vad är nu detta?"
 
Jag ska inte avslöja vad dagens bild föreställer nu, 

utan ni får tänka till lite...
(Svaret står allra längst ner i inlägget) 

De allra flesta saker ser ut på ett visst vis på långt håll 
och på ett annat vis när man kommer närmre det. 
Det är massor av saker i våra liv som är sådana. 

Nyckeln till att veta lite säkrare vad något är, 
är naturligtvis att närma sig det. 
Vända och vrida på det...

Med ålderns rätt så lär man sig 
att inte vara allt för bestämd med saker 
till skillnad från tonårstiden när allt är solklart
 utan att man egentligen vet ett dugg om saken. 

Med de flesta sakerna i livet är det så 
att vi måste närma oss det 
för att verkligen kunna veta vad/hur det är.
 I relationer, i åsikter, när man vill se detaljer,
i tro, i nya upplevelser mm. 

Inte förrän jag kom riktigt nära idag 
med mitt makroobjektiv såg jag det vackra i bilden.
Här lägger jag upp alla 3 bilderna i serien.



Hitta det lilla men storslagna idag!



Svar: Ett visset, gnagt kronblad från en Hortensia,
med en stor vattendroppe på baksidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html