expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 20 januari 2013

Dagens Bild "Second hand är ovärderligt"

DAGENS BILD
"Second hand är ovärderligt"

Text KW: "Även det vissna, trasiga och annorlunda, 
bär på en ofattbar skönhet"

Nu har tulpantiden börjat så smått. 
Det finns inget så härligt som att 
arrangera en bukett med doftande tulpaner 
och höra det krispiga ljudet 
från stjälkar och blad när man rör vid dem.

Utomhus är det stiligt med 
den sortens tulpaner som inte fäller ut sina kronblad, 
utan som står där raka och stolta 
under lång tid. 
Men skall jag ha en bukett tulpaner på bordet, 
så vill jag gärna ha sorten som slår ut helt och hållet.

Av vattnet och värmen slingrar dem sig 
vackert över vasens kant 
och t.o.m när de vissnat är dem underbart vackra. 
Se bara på bilden jag lagt ut idag. 
Det är ett annorlunda sätt att se på saker, 
och jag önskar att den synen funnes 
mycket mer i samhället i stort.

Bara för att något är förbrukat, slitet, gammalt 
eller har fått sina törnar, så är det inte värdelöst. 
Tvärtom kan det bära på en vacker patina 
som bara kommer genom intensiv och lång användning. 
Det finns ett uppsving av second hand butiker idag
 som bara bekräftar detta.
Det är trösterikt tycker jag.
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html