expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 30 januari 2013

Dagens Bild "Titta efter Vårstjärnorna"

DAGENS BILD
"Titta efter vårstjärnorna"
 
Fotot idag är på en liten söt blomma 
som heter VÅRSTJÄRNA. 
Ett väldigt passande namn, 
för den är liten och finns i mängder 
på marken när våren kommer. 

Speciellt när solen lyser igenom 
de tunna kronbladen så syns dem tydligt där dem står, 
och gnistrar som små stjärnor i gräset. 

Har du inte sett den förut 
så uppmuntrar jag dig att titta efter den, 
då det är en riktigt söt blomma. 
Blomman är helvit. 
Här ser den cremevit ut men det beror på 
att solen skiner genom den på fotot. 

Tittar du noga på kronbladen 
så ser du att de är till hälften perforerade; 
som ett snitt som lagts uppifrån och ner på halva bladet. 
Det är karakteristiskt för denna blomman. 

Det finns många andra blommor ute 
vid den tiden som liknar den väldigt mycket, 
så titta på kronbladen. 
 Jag är säker på att du kommer 
att älska den när du hittar den!

 




































Med spännande förväntan på våren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html