expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

lördag 5 januari 2013

Dagens Bild "Krokig men envis"



DAGENS BILD
"Krokig men envis"

...Är ett foto på en björk vintertid, 

och ett foto på en björk sommartid 
samt en närbild på den ibland helt silvriga barken. 

Allt sedan jag var liten har jag älskat björkar.
Jag ritade alltid björkar i skolan.


Dem är smäckra med sina långa vita stammar, 
även om man också kan se många krokiga björkar. 
Tilltufsade av hårda vindar och stormar 
men likväl ståendes kvar. 

Och de små gröna löven 
man tittar längtansfullt efter på våren 
och som stilla fladdrar i sommarvinden. 

Nog har jag varit som en Björk själv. 
Mött tuffa stormar och vindar 
och blivit lite tilltufsad 
men står fortfarande, och änglahänder 
och envisheten hos mig 
har hindrat mig att ge upp! 
Säkert fler som känner igen sig. 



 Ta tillvara dagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html