expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 7 januari 2013

Dagens Bild "Dansa benen av sig"



DAGENS BILD
"Dansa benen av sig"
Dagens bild är en vissen nyponros. 

Personligen älskar jag denna bilden. 
Varför gör jag det? 
Det är ju visset och rätt fult.
 

Varför ser vi så olika på en sak? 
Tja, en sak är ju att vi har olika smak, 
men en annan sak tror jag är möjligheten 
att se annat i bilden än bara det vissna. 
Det vi brukar kalla fantasi! 

När jag låter fantasin få fritt utrymme i vardagen 
så kan jag bli fascinerad av väldigt många saker 
och se skönhet i t.o.m  ett visset blad. 

På bilden här föreställer jag mig 
ståndarna dansa och vara glada. 
Några ligger däckade vid sidan av 
för de har dansat allt för länge. 

Jag börjar fnissa och tänker...
låt oss bjuda in fler till tårtkalaset 
(tårtan är i mitten då) 
Härmed får ni en inbjudan 
att vara med och glädja er 
över denna vissna men roliga nyponros.

För visst är det härligt att skratta 
och fantisera lite? :-)

Var glad och ta dig tid och njut
en liten stund i alla fall!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html