expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 6 januari 2013

Dagens Bild "Om tårar vore diamanter"



DAGENS BILD
"Om tårar vore diamanter"

Titel:"Om tårar vore diamanter s

kulle någon bry sig då?*
 
Ofta blir jag rädd för det samhället jag lever i, 

för allt som tycks betyda något 
är bara om det går att tjäna pengar på det 
eller få någon ekonomisk vinst utav det? 

Vart tar den enskilda människan vägen 
i allt detta? 
Och vilken bottenlös källa 
kommer en människas tårar ifrån, 
vad innehåller den? 
Är någon intresserad? 

Hade någon brytt sig mer 
om varje tår var en dyrbar diamant?
Något att reflektera över...





Ha en riktigt bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html