expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 6 februari 2013

Dagens Bild "En bara-vara-promenad i snö"

DAGENS BILD
"En bara-vara-promenad i snö"
 
Bilden är tagen idag på min 
och vovvens middagspromenad. 
Det var en fin dag idag, bara -0,5 grad kallt, 
vindstilla och mycket snö 
efter nattens ihållande snöväder.

Jag får väl ärligt säga att vintern 
inte är så intressant ur fotosynpunkt. 
Visst kan jag få en del fina
landskapsbilder och närbilder, 
för varje årstid bjuder på sin skönhet, 
men jag gillar när det är färg ute. 

Jag är ingen svart-vit människa på något vis! 
Jag fick riktigt leta efter motiv idag. 
Jag hade önskat mig en fågel på en snöig gren 
men dem var allihop som bortflugna ;-). 
Men det blev lite kottar, vissna löv, nypon, 
visset gräs och liknande som fotades
 och vädret var väldigt behagligt 
att vara ute och promenera i. 
Hunden hade jätteroligt i alla fall!

Jag fastnade för dagens motiv därför att 
det fanns några enstaka höstlöv som hängde kvar 
på grenarna med snö över sig. 
Hösten har lämnat över till vintern 
och om ett tag är det dags för vintern 
att lämna över stafettpinnen till våren. 
Naturen är programmerad att göra det den ska, 
och vid rätt tid med små förskjutningar bara.

Detta sköter sig själv, utan vår inblandning. 
Visst är det fantastiskt? 
Är det konstigt att man blir så avslappnad 
och tillfreds av att gå en runda i naturen? 
En BARA VARA-promenad utan prestationer. 
Bara att njuta hela tiden! 
Hälsningar med önskan om en
fin bara-vara-stund eller 
rent utav bara-vara-dag ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html