expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 26 februari 2013

Dagens Bild "Gult som solen ska de va på våren"

DAGENS BILD
"Gult som solen ska de va på våren"
 
Vanligtvis är jag inte förtjust i 
gula, orange och röda blommor så mycket. 
Dem är för skarpa och intensiva. 
Jag håller mig till den svalare skalan av 
rosa, blått, lila och vitt. 

MEN... just på våren och direkt efter 
en kall och mörk vinter 
så tycker jag om att se det gula. 
Den gula vintergäcken, tussilagon 
och de gula krokusarna, 
gula tulpaner, påskliljor osv.

Jag tror det beror på frånvaron av sol så mycket 
att när dessa gula blommor tittar fram 
så lyser dem som solen, 
det ser genast varmt ut på marken 
och förväntningar om sol, värme 
och fina dagar väcks till liv. 

Så därför fick det bli ytterligare några 
gula blommor som dagens bild 
efter Tussilagon härom dagen. 
Det känns varmt och skönt! 
Och är det något jag vill påminna mig om nu 
så är det sol och värme. 
Vad jag längtar efter det! 

Jag tror det skulle bli lite solstrålar nu i veckan
 eller till helgen. Låt oss hoppas det! 

Foto: Gula Solhattar.

 Ha det så bra i veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html