expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 3 februari 2013

Dagens Bild "Ogräs eller inte men denna doftar himmelskt!"

DAGENS BILD
"Ogräs eller inte 
men denna doftar himmelskt!"

Idag är det bilder på lupiner. 
Jag satt och grunnade över vilken bild jag skulle visa
 och beslutade mig till sist 
att ta allesammans, som omväxling. 
Lupinen är också en sådan blomma 
som följt mig sedan barndomen.

Vår familj åkte ofta på vandrarhemssemester 
på somrarna och på vägarna mellan de olika orterna vi besökte 
så var det alltid mängder av lupiner i vägdikena. 
Jag tyckte alltid dem var så fina och stiliga där de stod
 i sina olika färger och lyste!

Så när jag började bygga upp min egna lilla trädgård 
så var lupinen en självklar blomma att ha med. 
I somras hade jag två sorters olika lupiner; 
dels den vanliga Regnbågslupinen, som är den största 
och där man även odlat fram andra färger än vad vildlupinen har, 
och dels en minilupin. 
 
Minilupinerna är helt i blått, ca 10-15 cm höga
och dess växtsätt är mer buskigt 
än den vanliga lupinens raka långa stjälkar.
  OCH 
lyssna nu, den DOFTAR HIMMELSKT! 
Den vanliga lupinen har en obetydlig doft 
medan minilupinens doft är stark och fräsch. 
 
Så för den sakens skull 
så får den faktiskt sås hos mig i år också.
Jag rekommenderar er att
prova så denna lilla sötnos.
Ni kommer inte att bli besvikna!
Ni kan se hur den ser ut på bilden
längst ner.

Ha en riktigt fin vecka nu!

2 kommentarer:

  1. Jag läser gärna din sida, det ger mig glädje och
    vila i min egen livskänsla av utmattning och den
    känslan av den person jag blev. Jag blev sjuk av
    ett arbete jag älska, nämligen att vårda sjuka.
    Efter 40 År inte kunna hjälpa mer,knappt mig själv. Trädgård är för mig ett sätt att överleva.
    Målar även i olja, där kan jag bara vara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack så mycket för dina rara ord! Det gläder mig verkligen att du både får vila och glädje av att besöka min sida. Det är just det som jag önskar att den ska få göra. Eftersom jag själv varit mycket sjuk och själv har några kroniska sjukdomar att brottas med som ger mig både smärtor och extrem kraftlöshet, så vet jag hur fantastisk både naturen och det skapande arbetet kan vara för återhämtning och lite glädje mitt i det svåra. Precis som du var jag drygt 40 år när jag blev sjuk och hade arbetat i vården hela mitt liv också. Nu 7,5 år senare får min man göra det mesta här hemma, då jag precis bara klarar att ta hand om mig själv och inget mer tyvärr. Min trädgård är en stor inspiration för mig också! Det är skönt att hitta sådana andningshål i tillvaron som både ger avkoppling, glädje och nytt mod! Välkommen tillbaka! / Kram Karin

      Radera

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html