expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 4 februari 2013

Dagens Bild "Så oansenlig, men överväldigande i mängd!"

DAGENS BILD
"Så oansenlig, men överväldigande i mängd!"
 
Jag ÄLSKAR blå blommor! 
Dem har en särskild plats hos mig 
och jag har gott av dem i trädgården också,
 även om de rosa blommorna nästan är flera. 
 
Dagens blomma LINBLOMMAN, 
har en fantastiskt ljus och fin blå färg! 
Lite som en frisk sommarmorgon 
när morgondiset ligger kvar över havet 
och både himmel och hav möts 
i en enda skir och beslöjad ljus blå färg.

Jag har aldrig sett något så vackert 
som ett stort linfält i blomning. 
Jag och några väninnor skulle iväg och shoppa 
och kom av en händelse förbi ett sådant fält. 
Det var första gången jag såg ett linfält. 
 
Till saken hör att mina väninnor bara kände mig 
som den lugna och lite lågmälda Karin 
(Kan ni tänka er? Nej inte jag heller?) 
När jag ser fältet bara skriker jag för full hals;
 Stanna! Stanna! Stanna! Ahhhhhhh!!!!!!! 
 
De andra stirrade alldeles chockat på mig 
vad som i all världen hände. 
Sedan fick vi naturligtvis köra bort till fältet 
och bara njuta ett tag allesammans, 
annars hade jag hoppat av i farten, kan jag säga!

Jag önskar verkligen alla att få se 
ett blommande linfält någon gång i livet! 
Det är en fantastisk syn! 
Denna lilla oansenliga blomma 
som i ett helt fält kan överväldiga 
vem som helst tror jag, sådde jag förra året. 
 
Tyvärr blev det inte så mycket som kom upp 
 men likväl nog till ett litet knippe lin i alla fall. 
I sommar skall jag så om den igen 
och hoppas att lyckas bättre med den då!
 
Kanske har du också något positivt
att dela med dig utav som tog andan ur dig? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html