expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 11 februari 2013

Sepiafärgad vinterdag


Sepiafärgad vinterdag

Jag, min man och vår hund, var i Bruce skog härom dagen.
Det är en vacker skog! 
Där finns massor av olika slags träd; 
bok, al, lärk, björk, gran mm.
Och slingor för den som vill springa eller bara promenera, 
speciella hundslingor samt ridslingor.
Fågelholkar finns uppsatta överallt, bänkar är utsatta på
strategiska vackra ställen, och det finns ett hundhägn 
där våra älsklingar kan få springa 
och leka med andra hundar om ägarna vill.

Solen ville inte titta fram när vi var där, utan det var molnigt,
lite disigt men en behaglig temperatur att promenera i.
Det är inte ovanligt att få se ett rådjur titta fram 
eller en hare som skuttar förbi. 
Skogen sjuder av liv sommar som vinter.

Vad jag upptäckte var att denna dag 
var inte vintern så grå som den annars brukar vara. 
Ni vet den där svart-vita skalan 
som man tycker att vintern går i ibland. 
Nej, denna dag såg jag att den faktiskt var sepiafärgad!
Den är ju naturligtvis det hela tiden 
under vintern även om man tycker den ser svartvit ut, 
men jag upptäckte det idag. 
Stammar, buskar och sly är bruna ju.

En liten bagatell kanske någon tycker, 
men inte för mig. Jag tar in färger och nyanser hela tiden, 
och när jag sitter med mina kort och skall redigera dem
 är nyanserna viktiga. 
Ibland har jag för skoj skull "shabbat" och gjort en bild "antik"
och då får den förutom patina, även en sepiafärg. 
Jag tycker det är så snyggt.

Därför var det så roligt att se att det sepiafärgade 
finns ute i skogen utan att jag på konstgjord väg 
måste redigera fotot i den färgen.

 Jag pytsar in rejält med bilder idag. 
Det är både dokumentation för min egen skull 
och kanske roligt för någon annan än mig själv att ta del utav.

Välkommen med på en skogstur i Bruce Skog!

 
 



Vi njöt riktigt allesammans och nu hoppas både Kajsa
och jag att ni också har gjort det!
Ha en trevlig fortsättning på veckan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html