expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

fredag 1 mars 2013

Dagens Bild "Klippfästet"

DAGENS BILD 
"Klippfästet"

KLIPPFÄSTET
*
Trött, yr och ledsen kommer jag till honom
 och sjunker tyst ner i hans famn. 
*
Andas in stillhet.
Andas ut och släpper fram 
alla ord och känslor.
*
Lugn och tyst lyssnar han till mig 
och avbryter mig inte. 
*
Han omfamnar mig mjukt och vidrör
 varje smärtande muskel och led. 
*
Svalkar skönt min brännande ömtåliga hud
och ger mig hopp med sin fasthet.
*
Rör vid min nacke och lindrar 
bultande nerver och oroliga tankar.
*
Låter mig somna mot honom 
som mot skönaste kudden.
*
Här är tryggt att vara, 
bara vara och mycket vara./KarW
*
Önskar er var och en
en riktigt skön och trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html