expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

fredag 15 mars 2013

Dagens Foto "Det finns inga fula blommor, bara begränsande tankar"

DAGENS FOTO
Det finns inga fula blommor, 
bara begränsande tankar" 
*
Ibland behöver man byta ut lite gamla tankar mot nya, 
för att kunna se på en sak ur ett nytt perspektiv. 
Det har jag fått göra med denna blomma; 
Tagetes.

Jag har alltid tyckt att den varit en tant-/gubb-blomma, 
 trist och tråkig och illaluktande! 
Varför ha denna i sin trädgård överhuvudtaget? 
Jag förpassade den till papperskorgen 
varje gång jag såg den.

Men så hände det härom året att jag lite på måfå 
tog en bild på denna trista, tråkiga och stinkande blomma 
och upptäckte att det bara var en förutfattade mening!!

Jag menar...se så fin den är med sitt melerade 
färgstarka mönster och intensiva färg! 
Som en glödande rund boll...
ja rent utav som en solnedgång!!

Hur skulle denna blomma ta sig ut med en ståtlig 
jätteverbena i lila vid sin sida och svävandes över sig, 
eller komponerad med lite blå lavendel i en bukett? 
Det gäller att våga tänka nytt! 

Ibland får man inte dessa nya ideer förrän 
man ruckar lite på de gamla. 
Hur skulle en mer solgul och enkelblommande sort av Tagetes 
ta sig ut tillsammans med lite skir brudslöja?

Ja, detta skall jag ta reda på i sommar! 
Jag ska ge denna blomman chansen 
att bevisa sig själv som en riktigt vacker 
sommarblomma!

JÄTTEVERBENA
TAGETES
 LAVENDEL
*
Trevlig helg till er alla!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html