expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 11 mars 2013

Dagens Foto "En fristad hos djuren"

DAGENS FOTO
"En fristad hos djuren" 
 
Jag har alltid varit en glad person 
ända sedan jag var en liten flicka, 
även om barndomen var svår och jag 
mest var hänvisad till mig själv 
att ta itu med de svåra saker jag mötte.

Jag är fortfarande en glad person! 
Det är bara sån jag är! 
Inte för att allt är bra hela tiden 
men för att jag hittar en mängd 
små saker att glädja mig över.

Tyvärr blir man misstänkliggjord 
när man är sjuk och ser glad ut. 
Den kombinationen är inte riktigt godkänd. 
Är man sjuk här i Sverige så ska man 
också se eländig ut för att vara trovärdig 
samtidigt som man får höra när man är lite nere; 
Nu får du se lite positivt på det hela!
 Ja, människor är ett konstigt släkte 
och numera stänger jag öronen
 för sådana klyschor.

Men som sagt, det ska inte mycket till 
för att glädja mig. 
När jag tyckte livet var krångligt, orättvist 
och svårt som liten och som ung, 
så drog jag mig iväg till djuren i hagarna. 
Får, hästar, kor och katter. 
 Jag stod där och pratade med dem, 
kände deras varma andedräkt, 
gav dem friskt gräs och blev på bättre humör. 
Kände mig sedd och älskad av dem vackra djuren 
som gärna kom bort och snosade på mig 
och tittade med sina stora vänliga och bruna ögon.

Fortfarande blir jag alldeles varm om hjärtat 
när jag ser djur i hagarna, 
och går gärna bort en sväng till dem 
och pratar lite och kan ibland få några 
riktigt kladdiga pussar av korna. 
På grund av att jag varit utsatt för elaka 
och maktlystna människor i hela mitt liv 
på dem mest hemska vis, 
så har jag funnit en fristad hos djuren. 

Faktum är att jag fortfarande tycker bättre 
om djur än om människor! 
Vissa blir arga när jag säger så, 
men jag skäms inte för det utan är bara ärlig. 
Det finns inget så underbart som djur! 
Gissa om jag blir varm i hjärtat varje gång 
jag ser på denna bilden. 
Hur tomt skulle inte livet vara utan dem!


 Varma hälsningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html