expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 5 mars 2013

Dagens Foto "Färger som ger vitaminkickar åt själen"

DAGENS FOTO
"Färger som ger vitaminkickar åt själen"
 
Vad kan väl passa bättre efter en ljuvlig vårvinterdag
 med kvittrande fåglar överallt, en solig himmel 
och frisk luft, än att visa en lika solig tulpanbukett? 

Som jag har skrivit lite om tidigare, 
så är lysande gula och orange blommor 
vid denna tiden på året 
en riktig "vitaminkick" för själen.

Det är lite som när jag ser de vackra clementinerna 
och apelsinerna nu i handeln 
och jag bara "måste" köpa hem några, 
för dem både ser fräscha ut och smakar underbart 
vid denna tiden på året. 

Och de gula citronerna som jag också blir 
så sugen att köpa hem lite av nu, 
för att göra min egen lemoncurd marmelad utav.

Det är nu vi gärna köper små färgglada primulor 
i gult, orange och rosa att ställa på fönsterbrädan 
eller på köksbordet för att njuta av. 

Så nog mår vi bra av det solgula och varma
 i blomsterfärgerna nu innan det på allvar 
blir vår med varma grader och ljumma vindar ute.
Njut av ännu en solig dag imorgon
enligt meteorologerna ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html