expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

lördag 16 mars 2013

Dagens Foto "Julrosens Vårdans"

DAGENS FOTO
"Julrosens Vårdans"

Det är onekligen så att man får en hel del 
misslyckade bilder när man fotograferar 
och som åker direkt i papperskorgen. 
En och annan gång finns det dock en 
misslyckad bild som trots allt får bli kvar. 
Så är det med bilden jag visar idag.
 Jag har gett den namnet "Julrosens Vårdans".

Jag såg en Julros högt upp på en hylla 
på Trädgårdsmässan i Malmö. 
Den slingrade sig så vackert och 
hade en underbar citrongul färg 
så jag ville få den på bild. 

Men att fota i en mässhall med blandningar 
av olika slags ljus är inte det lättaste. 
Ljusrörsbelysning, glödlampssken 
och halogenspotar huller om buller 
på samma yta. 

Många av mina bilder blev misslyckade 
och suddiga,  som dagens foto 
med en tydlig rörelseoskärpa.

Men med den stora fantasi jag har, 
så började jag tänka på en dans när jag såg bilden. 
För mig får den symbolisera den glädje 
hela naturen känner när våren är på väg, 
livsglädje! 
Kanske ingen annan tycker den är värd att titta på 
och spara för ett sådant ändamål, men jag gör det!
Även det misslyckade får ha en plats
i vardagen.

Jag kommer att tänka på en psalm 
som säger att "Allt vad anda har, lova Herren", 
 Det menas att ALLT SOM LEVER, lova Herren. 
Jag är övertygad om att växter, djur 
och människor gör det på sina egna vis. 
Dans, jubel och glädje finns hos 
allt levande och med olika uttryck.

Hoppas ni alla haft en skön helg
och får en ny fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html