expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 24 mars 2013

Dagens Foto "VAR och NJUT!"

DAGENS FOTO
"VAR och NJUT!"
 
En av de underbaraste sakerna med våren 
är naturligtvis alla härliga dofter! 
Dem sprider sig lång väg. 
Ofta har jag märkt på promenader ute då, 
att det kommer "pustar", små moln av doft emot mig. 
Plötsligt känner jag bara en ljuvlig doft, 
men får leta lite varifrån det kommer. 
Det kan vara ett träd 50 meter bort som blommar, 
och så har vinden tagit doften med sig 
och strör ut den där jag går. 
Jag överraskas ofta av det 
så jag stannar till lite kort. 
Mmmhh, vad var det för en doft?

Kanske är det naturens eget sätt att säga 
"Hallå där, stanna lite. 
Ser du så vackert jag blomstrar 
och känner du vilken underbar doft jag har? 
Stå kvar ett ögonblick och njut!"

Låt oss göra detta då, 
för det är gåvor som ges till oss. 
Vem slår ut med händerna och säger lite irriterat 
till den som kommer med en gåva 
"Nej, jag hinner inte titta på det där nu, 
stör mig inte!" 
Ingen skulle säga så! (Hoppas jag!)

Man stannar till, tar tacksamt emot gåvan 
och öppnar den glatt! 
Gör likadant när våren kommer med sina gåvor. 
Stanna upp, ta emot det som kommer i din väg 
och njut, åtminstone, en liten stund. 
På det viset kan även en kort vår 
kännas väldigt innehållsrik. 
Här och nu 
är nycklar till att upptäcka nya saker.

Motivet på fotot är en Doftschersmin. 
Den ser romantiskt skir ut, 
som att knopparna på busken är pärlor
och den sprider en ljuvlig,
nästan bedövande doft ute på våren.

VAR och NJUT!


Ps. Dagens Foto har STÄNGT
Måndag -Tisdag, och är igång igen
på Onsdag!


Välkomna då till ett nytt foto!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html