expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 10 mars 2013

Dagens Foto " Våren pausar och jag kryper under täcket"

DAGENS FOTO
" Våren pausar och jag kryper under täcket" 
 
Ännu en krokus på bild idag, liksom igår. 
Kanske för att jag längtar så intensivt 
efter att dem ska komma upp ur jorden, 
men ännu så länge är marken stenhård.
 Jag planterade en tidig sort 
just för att vi i Skåne brukar ha 
så väldigt milda vintrar, men inte nu. 

Här i Helsingborg är det bitande kallt idag, 
och det singlar små snöflingor ner mellan varven. 
 Inne är det också kallt så resten av kvällen 
ska jag krypa ner under ett tjockt täcke i soffan 
och bara mysa och dricka varmt. 
Önskar er alla en fin lördagskväll!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html