expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 20 mars 2013

Dagens Foto "Vårinspiration inne, då den fattas ute"

DAGENS FOTO
"Vårinspiration inne, då den fattas ute"
 
Denna långa kalla vinter som håller sitt järngrepp över våren, 
gör mig både nedstämd och irriterad. 
Vid denna tiden i fjol så hade vi 20 grader varmt ute. 
Det är många personer nu som pratar om hur drygt det är i år. 
Tjälen sitter djupt i marken även här i Skåne. 
Inte någon av mina tidigblommande krokusar och tulpaner 
har en chans att komma upp så länge jorden är så hård.

Jag bestämde mig för att besöka min favoritbutik idag; 
FlowerTeam, och hämta lite vårinspiration. 
En stor affär för allt som hör trädgård till och i ditt hem. 
Växter såväl som dekorationer, krukor, ljusstakar, 
tvålar, änglar, trädgårdsredskap, ja allt och lite till. 
Idag var det även en speciell klubbdag där med lite extra 
förmånliga erbjudanden och dem bjöd också på kaffe. 
Inte dumt en dag som denna.

Det var påskpyntat med fjädrar och vackra ägg 
i olika färger o material och en massa annat 
som hör våren till, inte minst en uppsjö av vårblommor. 
Jag gick i lugn takt runt och tittade, 
(det var inte så mycket folk där då och ingen störande musik),
 kände på och insöp olika ljuvliga dofter 
och plötsligt hade två timmar gått.

Eftersom det snart är påsk så passade jag på att 
 handla med mig hem en grupp tete a tete påskliljor 
och två små krukor med pärlhyacinter. 
Kan man inte följa blommor utomhus 
så måste jag bara få göra det inomhus 
och blommorna köpte jag till 
ett riktigt förmånligt klubbpris. 
Perfekt för en fattig husmus som mig ;-) 
Jag brukar plantera penséer i mitten på mars, 
men då har det inte brukat vara snö ute, 
så det får vänta ett tag till.

Ja det är bara att hoppas på att våren kommer snart 
och att vi får en varm och solig sommar detta året. 
Det behöver vi så väl här uppe i Norden.

Ha nu en fin torsdag och var rädda om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html