expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 25 april 2013

Dagens Foto "Blomman som designar om sig själv varje år"

DAGENS FOTO
"Blomman som designar 
om sig själv varje år" 
*
En utav sommarträdgårdens
 mest spännande blommor
 är Aklejan. 

Den finns i många olika utseenden 
och färgställningar och med 
eller utan sporrar. 

Tyvärr är den svagt giftig 
så man får hålla utkik på 
barn och djur så att de inte äter av 
den färggranna växten. 

Där du har två olika sorters aklejor 
vid sidan av varandra 
kan du räkna med att en ny sort 
uppstår nästa år. 
De korsar sig nämligen 
härs och tvärs och ger många 
nya uttryck och färger till rabatten varje år. 

Idag såg jag dem första vackra bladen 
komma fram på mina aklejor i trädgården. 
Det är så mycket som tittar fram nu 
och om inte särskilt länge 
kommer det hela att stå i en 
underbar blomning och blomsterprakt.

Några bonusbilder på fler Aklejor hemma hos mig:
  
 
Visst är dem söta?
Ha nu en fin vårdag och fredag
innan den härliga helgen tar vid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html