expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

fredag 12 april 2013

Dagens Foto "Böljande Honungsrosor"

DAGENS FOTO
"Böljande Honungsrosor"
*

Idag vill jag presentera lite mer om den vackra

Honungsrosen; 
denna fantastiskt starkväxande 
och kraftigt doftande ros, 
kan klä in vad som helst i en trädgård. 
Det är inte ovanligt att den växer 3-4 m per säsong. 
Så behöver du insynsskydd 
eller har ett dött träd på tomten 
så låt en honungsros klättra där. 
Den kallas "vandrare" eftersom den sträcker sig 
upp och ut hela tiden och grenarna är tunna 
så de böljar sig fram med ett överflöd av rosor. 
Det ger ett väldigt romantiskt intryck.

Jag har själv stått i valet och kvalet om 
jag skall ha en småblommande klematis 
som ska klättra upp i mitt röda blodplommonträd 
eller en honungsros?
Valet blev ändå Klematisen eftersom jag 
vill hålla mig till vitt och inte ta in gult 
i min kallt pastelliga trädgård av
rosa, vitt, blått ,lila(och lite lime som sig bör
i en romantisk trädgård).
Många blommor hos Honungsrosen 

kan vara ljusgula också.

Det finns dock en sort "Helenae" 
som ska vara rosablommande 
men det är osäkert om den finns 
på den svenska marknaden ännu. 
Det hade varit ett fantastiskt alternativ annars.

*
Tävlingsbidrag
Denna bilden är en utav flera som jag har som bidrag
i en tävling hos Flora Linnea. "Vackraste rosen".
Vill ni så får ni gärna rösta på en eller flera av mina bilder. 

Gå då in på länken nedan(ROstävling), och sök upp de bilder som har mitt namn 
bredvid sig/under, dvs Karin Wennerhult.
Röstar gör ni genom att kryssa i den lilla rutan vid fotot.
"Gillar" ni dessutom Flora Linneas sida så får jag ännu en röst.
ROSBILDSTÄVLING 

*
Stort tack!


 Ha en underbar helg alla härliga besökare
och TACK för att ni tittar inom min blogg!
Jag uppskattar det verkligen!
LOVE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html