expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 16 april 2013

Dagens Foto "Korre satt i trädet....skutt så var han borta"

DAGENS FOTO
"Korre satt i trädet....
skutt så var han borta"
*
Lilla Korre tittar ängsligt ner 
från sin gren i det höga trädet...
Vilka är dem som står precis 
nedanför mitt träd? 
Hmm...den där kissemissen 
tror jag inte alls att jag tycker om! 
Tänk om han får för sig att 
klättra upp i trädet efter mig???? 
Jag sitter helt stilla, 
så ser han mig säkert inte! ....
men...Varför stirrar han så på mig? 
Nej, det här känns inte alls bra...
"Bättre fly, än illa fäkta". 
Ja, så får det bli!...
och skutt, så var han väck! 

Jag och min katt fick i alla fall 
se honom på nära håll, 
innan han lika snabbt var borta igen!
*
Visst är det härligt att allt vaknar till liv igen ute?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html