expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 14 april 2013

Dagens Foto "Picknic på en äng med tusenskönor"

DAGENS FOTO
"Picknick på en äng 
med tusenskönor" 
*
Vad sägs om om en filt 
på en skön grön äng 
översållad med Tusenskönor, 
en varm sol som strålar, 
en svag bris som svalkar lite lagom, 
fåglar som kvittrar, 
och fikakorgen laddad med kaffe 
och nybakade bullar och muffins 
och hemgjord rabarbersaft? 
Och så naturligtvis solglasögonen 
och en mysig tidning.

Mmmhh, låter alldeles förträffligt för mig ialla fall! 
Och det hoppas jag vi kommer att få njuta utav 
många gånger i sommar...Vi är trots allt på väg dit! 
Tro´t eller ej! 
Och tusenskönorna gör det så ljuvligt
 med sin doft och sina rosa och vita blomhuvuden 
som ser ut som de vore utströdda i gräset.

Har du någonsin tittat närmare på en Tusensköna 
och sett hur vacker den är? 
Jag älskar Tusenskönor så mycket 
att jag tom skulle vilja plantera in dem i min gräsmatta, 
bara för att det är så mycket sommar med dem 
och dem är så sköna! 
Tusen sköna Tusenskönor!
*
BONUSBILDER: 
*

 



 
  

 


 HA EN FIN MÅNDAG!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html