expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 18 april 2013

Dagens Foto "Pussgurkan och lilla Gubben"

DAGENS FOTO
 "Pussgurkan och lilla Gubben"
*

Min lilla Kajsa är en riktig "pussgurka". 
Hon ÄLSKAR hela sin familj över allt annat, 
och alla får vi hennes många och 
tillgivna pussar ett antal gånger dagligen! 
Även lilla Muffi får känna på det 
varje gång han visar sig. 

Han tycker inte om det, 
men gör sitt bästa för att "stå ut" med det, 
men ibland tar han till flykten. 
Ibland ser han verkligen ut som om han tycker 
"Eländiga hud, FÖRSVINN från mig!" 
och tittar på mig med en blick som säger 
"Hjälp mig matte, jag vill inte gå in om hon är där", 
och så får jag lyfta upp honom så han får vara ifred ;-) 
Han är gammal nu, 16 år och orkar inte med 
överentusiastiska hundar! 

Här på bilden ligger han i jordgubbslådan 
och har det varmt och gosigt. 
Halm under sig och krossade, tillintetgjorda 
jordgubbsplantor inköpta i fjol.
Kajsa sticker ner sin nos till honom
och vill slicka honom...
Det får bli modell säck/tunna med hål i 
som jordgubbsplantorna får hänga ut från, i år istället. :-)

Trevlig torsdagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html