expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 29 april 2013

DAGENS FOTO "Skönheten beror på hur du ser den"


DAGENS FOTO
"Skönheten beror på hur du ser den"
*
Min titel på denna bilden är 
"Skönheten ligger i betraktarens ögon" 
Detta är en Kirskålsblomma. 
Ett tråkigt ogräs här i Sverige som många 
till vilket pris som helst vill bli av med. 

Jag blir däremot varm om hjärtat 
när jag ser dessa vackra blommor. 
Dem är som mjuka virkade spetsar 
som sticker fram i åkerkanterna,i skogen,
 i utkanten av trädgårdarna och på ängarna. 

När jag tittar på den lite närmre 
så blir jag bara ännu mer förtjust. 
Den ger ett så skirt och mjukt intryck.

För egen del blandar jag gärna in en 
Kirskålsblomma bland några rosor. 
För vad är ogräs egentligen? 

Det som är en fin blomma
 i ena änden av landet kan i andra änden
 räknas som ogräs. 
Så ordspråket som säger 
"Skönheten ligger i bektraktarens ögon" 
har helt rätt.
Det beror på hur du ser på det.

Jag kan se på blomman med avsky; 
som ett hopplöst ogräs 
eller jag kan se på den som 
ett vackert smycke; som fint virkad spets. 
Det är upp till var och en.

Med kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html