expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 4 april 2013

Dagens Foto "Tråkmåns som förtjänar bättre"

DAGENS FOTO
"Tråkmåns som förtjänar bättre"

Detta är en mycket vanlig buske; Rosentry, 
som man gärna planterar i bostadsområden,
 då den är anspråkslös och bara behöver beskäras 
när den blir allt för hög. 

Ofta kan jag tycka att blommande buskar 
av samma slag på stora bostadsområden 
kan se så fula och tråkiga ut. 
Det blir så mycket av dem att man 
tröttnar på att se dem till slut. 

Precis som jag skrev om Spirean, 
så har denna busken och Ölandstok osv 
fått en plats långt ner på min växtlista. 
Men när dem nu ändå står där 
kan jag ju titta lite närmre på den. 

Måste säga att de rosa 
klockformade blommorna lyser upp. 
Växter jag inte tycker så mycket om 
är kanske värda att ta en extra blick på 
för att se skönheten hos dem?


Ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. Halloj!
    Nu har jag lagt till din nya blogg i min lista. Jag har en Rosentry i min trädgård, den har till skillnad mot den du visar ljusgrön blad och ljust rosa blommor. Det bästa är att fjärilar, bin och humlor älskar den=)
    Önskar dig en skön helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html