expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 23 april 2013

Dagens Foto "Varm vårsol och penseer!"

DAGENS FOTO
"Varm vårsol och penseer!"
*

Vilken fantastisk vårdag det har varit idag!  
Solen har lyst från en blå himmel. 
 Invid husväggen i lä, har jag suttit och myst
 och njutit av trädgården 
och har äntligen planterat Penséer i min zinkbalja. 
Jag blir glad bara jag tittar på 
dem fjärilslika blommorna i sina mjuka 
svala nyanser, och så doftar dem ljuvligt!

En glad humla flög förbi och inspekterade läget 
när jag planterade dem så nu går säkert ryktet
 i humlevärlden att här finns blommor. 
Dem är mer än välkomna hos mig, humlorna. 

Fortfarande har jag inte sett till 
vare sig krokusar eller tulpaner 
under blodplommonträdet, 
men jag hoppas att dem kikar fram snart. 
Det är några riktiga skönheter 
som gömmer sig där i jorden. 
Några varma dagar till 
så kan säkert mycket hända. :-)

Några bonusbilder:



Penséen ovan i bild, är en helt ny bekantskap för mig.
Den har en underbar vacker nyans av ljungfärg!
*
Nu önskar jag er var och en
en riktigt god fortsättning på veckan!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html