expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 7 maj 2013

Dagens Foto "Beskurit rosor och lagat gräsmatta"

DAGENS FOTO
"Beskurit rosor och lagat gräsmatta"
*

Äntligen så är nu bredbandsproblemet löst 
och jag kan fortsätta med mina dagliga foton här. 
Idag har varit en fantastisk dag här i södra Sverige. 
Solen har lyst från en blå himmel hela dagen 
och på eftermiddagen var det mellan 20-25 grader varmt. 
Jag har beskurit mina klätterrosor, 
och fyllt i gräsfrön på sönderfrysta delar av gräsmattan. 
Frön till Tusenskönor blev naturligtvis också utspridda då. 

Annars har jag mest gått och pillat i trädgården 
och legat och vilat om vartannat.
 Några foton på blommorna i trädgården fick det bli, 
och jag visar dem för er här. 
Ett par tre stycken av bilderna är på Lobelia.
Dessa skira vackra små blommor som ser ut som
moln av violer, och som dessutom blommar 
hela sommaren igenom. 
Imorgon fortsätter jag min plantering av 
lökar och olika frösådder av sommarblommor. 
Blå Lobelia får breda ut sig över en
zinkkrukas kant...
 Här är det vit Lobelia med blå detaljer 
som hänger i en ampel.
 Vit Lobelia under luppen
 Min söta lilla tuva av Balkansippor.
Jag har under några års tid haft två små tuvor 
av vita Balkansippor under min syren.
Jag planterade ett gäng med lökar till i höstas för att
få lite flera där. Men i år strejkar visst dem vita
och av dem nya lökarna är det bara dem blå som kommit.
De vita och de rosa finns det inget tecken på att de ska komma.
Men dem blå lyser så vackert emot mig där i trädgården.
 Närbild på en blå Balkansippa.
 Några stänglar med Vårstjärnor sticker upp...
 Jag älskar den nya färgen på några av mina Penseer i år.
En mjuk och vilsam lilla nyans.
Och min lilla Blodplommonträd som blommar nu
med de vackraste små rosa blommor.
*
Nu hoppas jag att morgondagen fortsätter
att vara lika fin som denna dagen varit!
Soliga hälsningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html