expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 14 maj 2013

DAGENS FOTO "JA, i nöd och i (lust)"

DAGENS FOTO
"JA, i nöd och i (lust)" 
*
Idag är det 8 år sedan jag gifte mig 
med världens bästa man! 
Jag har aldrig en enda gång 
under de 8 åren ångrat mitt JA, 
OCH TILLS DÖDEN SKILJER OSS ÅT! 
Han är så kärleksfull, 
omtänksam och trofast. 
Han har aldrig vikit en tum 
från min sida trots att våra 8 år 
som gifta mest har varit nöd framför lust.
 Jag blev ju svårt sjuk bara några månader 
efter att vi gift oss, 
och idag är han den som får dra 
ett oerhört tungt lass här hemma, 
då jag i princip inte klarar av 
att göra någonting längre alls
 i hushållet pga min ME-sjukdom.

Men inte att han klagar en minut. 
Han ser trött ut ibland, 
och när jag ser mig själv i spegeln 
och blir ledsen över att se min egen trötthet 
och sorgen i mina ögon, 
och beklagar mig över vilken fru han har fått, 
så säger han bara att jag är lika vacker nu 
som den dagen vi gifte oss. 
Han är verkligen den dyrbaraste 
och vackraste gåvan jag har fått i mitt liv, 
och jag kan aldrig vara tacksam nog över detta! 
Fanns där ett hederspris för hur väl 
en man tar hand om sin hustru 
under svåra livsomständigheter, 
så skulle han vara värd att få den 
om och om igen. 
Det är en osviklig kärlek! 
TACK MIN ÄLSKADE ÄLSKADE MAN!!!

DET STÖRSTA OCH MEST FANTASTISKA ÄR VERKLIGEN
KÄRLEKEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html