expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 13 maj 2013

Dagens Foto "Njut nu!"

DAGENS FOTO
"Njut nu!"
*
Idag har det varit en förhållandevis bra dag.
Jag sov på förmiddagen men var så pass
pigg på eftermiddagen att jag kunde skriva ett långt mail;

och spela några kul spel på Facebook.
(Jag har alltid älskat att spela sällskapsspel!)
 

Och så har jag njutit av det fantastiskt vackra
Blodplommonträdet
som pryder i min romantiska lilla trädgård.
När Kajsa, vår collie är ute där och njuter,
för hon om någon kan njuta,

så kommer hon in med fullt av rosa små blomblad 
över nos och huvud.

Det är två eller tre dagar per år detta trädet blommar.
Jag längtar efter det intensivt

och när det väl händer, så gäller det
att njuta så mycket det bara går!
För sedan är det ett helt års väntan på det igen!

Skjut inte upp till morgondagen 
det du kan göra idag, 
är även visdomsord 
för det positiva i livet. 
Njut idag! 

Som Blodplommonträdets blommor
 på bilden så blommar de 
och flyger iväg inom loppet 
av några få dagar. 
Njut av det du har idag!
Fortsatt trevlig Vår och vecka!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html