expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 30 oktober 2013

Kärlek är en kär lek!


Kärlek är en kär lek!
*
Bildtext: Kär lek
*
Är kärlek en kär lek? 
Ja det tror jag absolut att det är. 
På många olika plan. 

Denna veckan är det höstlov 
och förhoppningsvis så sätter föräldrar av åtminstone en dag
eller flera för sitt barn och gör något roligt tillsammans.

För oss hundägare så är det både kärlek 
och en kär lek varje dag tillsammans.
Livet med djur är väldigt mycket kärlek.
Jag tror det är med och håller oss unga i sinnet.

Foto: Kajsa och Diva leker tillsammans
  *
En kär lek kan man också ha med sig själv. 
Man unnar sig något, 
man håller på med favorithobbyn, 
man tar hand om sig lite extra. 
Även där finns kärlek på fler vis.

Hela naturen leker och andas kärlek också. 
Ofta stannar jag upp och tittar 
när vinden drar genom trädens lövkronor 
och bladen vibrerar. Det är som att grenarna dansar. 

I Böckernas Bok står det att "hela skapelsen jublar" 
och "träden klappar i händerna". 
Visst är det härligt? 
Jag tror det är så med livet i sig självt. 
Att det är fyllt av en kär lek till sin natur liksom kärlek.
Bild: Skirt gräs som darrar i vinden.
*
I naturen får vi vara med i dansen 
om vi ger oss tiden att stanna till, 
Lyssna till det skira gräsets fladder
 och de rasslande lövens sånger.
Känna det blommande trädets glädje när den
släpper ifrån sig dess ljuva doft i en dans.

Är det så konstigt då att man känner sig så upplyft 
och fräsch när man kommer hem från en runda i naturen? 
Kärleken vibrerar på ett speciellt sätt där 
och man kan lära sig bli medveten om det.
Foto: Ett blomstrande träd
*

Livet är fyllt med så mycket allvar 
att vi behöver ha den kära leken med oss i vardagen. 
När man är lite deppad kan det vara svårt 
att hänga med i dansen och tycka om sig själv, 
men så en dag så går dansen lättare igen, 
lättheten inombords är där, 
och kärleken både till sig själv 
och omvärlden lyser fram.
Bildtext: Med lätt hjärta dansar hon i frihet.
*
Ha ett fint höstlov alla, både stora och små 
 och släpp loss kärleken och lek lite!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html